Смайлики
X
Вставити зображення
X
Якщо потрібно завантажити зображення з комп'ютера, користуйтесь img-host.org.ua
Вставити відео
X
завантаження
 Неввічливо поводиться на сайті, це мене ображає
 Агресивні дії або залякування
 Це брехливі та образливі слова, які не відповідають дійсності
Повідомити
Відміна

ІМПЕРСЬКІ ХРЕСТИ В УКРАЇНІ

ІМПЕРСЬКІ ХРЕСТИ В УКРАЇНІ

.Місту… неначе поробили,
.неначе й людям - те зробили:
.раді в московську церкву йдуть -
.імперству прокладають путь.

.
Уявімо таку собі людину, яка знебачки… впала з неба, але без наслідків, тобто приземлення вийшло м’яким, і яка - запевне нічого не знає про будь-що земне. Тобто це як у тому відомому запитальному глузуванні над якимсь незнайкою: ти що, з неба впав?
І ось цьому знебопадальнику-незнайці, як прямо стій, покажемо оцю карту міста Бердянська славного Запорізького краю, розвернемо її хутко, щоб не встиг заздалегідь пізнати бодай щось земне. То й негайно допитаємося його думки.
Щоб далі багато не фантазувати, обмежуся лише одним варіантом. Якщо припустити, що прибулець, приміром, вкаже на якесь церковне засилля, то я б йому (якщо це тільки можна уявити) і… заперечив би, і похитав би головою з боку на бік… якби не одна минула давня історія. На ній дещо і зупинюся.
Отже у другій половині 1970-их років трапилася мені нагода мешкати в західних теренах України, це Рівненська область, де такі історичні ”мекки“ як міста Дубно, Берестечко, Броди, окрім того був і в смт Млинів, звичайне, і у багатьох селах тої сторони.
Так ось там мене охопило велике здивування, бо якщо, приміром, у селі Темирівці на Гуляйпільщині ще на початках 1960 років великий православний храм став слугувати колгоспу у якості складу, а в селі Успенівці культову споруду і взагалі було стерто з поверхні землі, і так по всіх селах, містечках і містах в окрузі - тоді всієї загалом «союзної» республіки України… то на західних теренах і у містах, і майже в кожному селі - вони залишилися стояти непорушними ще з давніх-давен. Ба більше, там велася служба Божа, там завжди було велелюдно, одним словом, вся людність краю жила повноцінним православним буттям… поруч (увага!) з такими ж райкомами, міськкомами і обкомами КПРС-КПУ, як і скрізь, а також вже прямо впритул поруч з парторганізаціями колгоспів імені Леніна, імені Ілліча, імені Політотдєла тощо.
Я того дива не розумів. Урешті, і поїхав звідти з тою радянсько-капеересною загадкою. І це зрозуміло, бо був, як вже десь колись зазначав - типовим радянським ”кругляком“, з якого або витесуй табуретку для сідниці капеересно-радянської тоталітарної адмінсистеми, або отак - як і є, бери і вкопуй стовпом у колючо-дротну ”гулагну“ огорожу…і буде-буду стояти.
І лише після падіння московського червоного фашизму, розвалу ”імперії зла“, я, але не зразу, а з часом, коли чимало прочитав раніше забороненого: художнього і публіцистичного, правдиво історичного коли достатньо обміркував, ось тоді втямив про ту, як з’ясувалося, просту річ: це ж згаданий фашизм, борючись непримиренно з Українською Греко-Католицькою Церквою, використав найпростіший і найпримітивніший спосіб : вибивати ”клин - клином“. Це було чинити не важко, бо церква москвинів завжди була імперською, звідти й начало всіх начал - ”Боже, царя бережи“. Тому коли стало треба червоній імперії ”кілок“, вона робила його з неї. Зажадалося тепер ”новітньому“ московському фашизму передовий загарбницький ”ар’єргард-кілок“ в Україні з тої ж таки Московської церкви - він є. І це переконливо видно з доданої карти міста Бердянська.
До речі, як було нелегко збирати відомості для її складання, бо на сайті Бердянської єпархії вони відсутні - це також прикмета ”ар’єргардності“ - не афішувати. Прийшлося телефонувати знайомим у мікрорайони або розпитувати у перехожих, принагідно там буваючи.
Але на згаданому сайті єпархії все ж дещо видко, це карта-обшир впливу цього підрозділу-”клину“ - аж до межі з Січеславщиною - Дніпропетровською областю.
Таке бачать і - кремлядці.
Цілком зрозуміло, що в Кремлі бачать і не тільки це, але про інше дещо згодом.
А зараз, для порівняння і для більш ґрунтовного розуміння сутності, а не на рівні ”знебавпалого“, декілька слів про вищезгадане сиводавнє місто Дубно на Рівненщині. На відміну від Бердянська, воно постало, власне, - перша згадка про нього у літописах датована ще 1100 роком, а далі (увага!) ще у 1498 році місто отримало Маґдебурзьке право, тобто - самоврядування, отже ще у сиву давнину обрало шлях Західного світу-цивілізації - шлях вільного розвитку.
А що ж - Бердянськ, точніше, мова піде про тих, хто в ньому орудував-орудує. Давноминула історія міста, як поселення і форпост Запорозької січі - ігнорується і відкинута. Спинопрогинально перед московським імперством - ”лєтоісчіслєніє“ ведеться з часу ”висачайшєва павєлєнія“. Тобто виходить, що початкову історію міста визначили, якщо на мові К.Маркса, - “раби монгольського болота“, і це - лише перша чверть ХІХ-го століття.
А вже їх раби, тобто - раби рабів монгольського болота з приводу цього поповзли далі: ”вадрузілі“ пам’ятник у центрі міста... натомість, нарешті знесеного - дороговказному Леніну.
Яке покалічення долі і історії міста Бердянська - у порівнянні з містом Дубно.
Воно безперервно продовжується і наразі. Коли, приміром, дивишся на депутатські зібрання Бердянської міської ради, то розпочинає здаватися-уявлятися, що це відбувається… ”русскає сабраніє“ - ”русскава міра“…
Тому й, повертаючись до церковних справ, - і московсько-церковна експансія (позначена на карті червоними хрестами), а далі… А далі гадати про те, що може бути від кривавого імперства, немає потреби, бо вже було багато разів і багато століть.
”Вєрнай дарогай ідьотє (?), таваріщі-і-і!“


В.Пилипенко
0

Щоб коментувати на сайті, авторизуйтесь через сайт або
FACEBOOK
.
Онлайн: 1